کابینت هایگلاس (های گلاس) چیست؟

آیا کابینت هایگلاس برای آشپزخانه من مناسب است؟

اولین چیزی که در آشپزخانه نظر افراد را جلب می کند، کابینت های بکار رفته در آن می باشد.
کابینت ها نیز مانند هریک از اجزای آشپزخانه انواع مختلفی دارند. یکی از پر طرفدارترین آن ها «کابینت های هایگلاس» می باشد. در ادامه این مقاله به تمام ویژگی های آن از قبیل مزایا، معایب و ... می پردازیم.
ام دی اف انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها دارای روکشی براق به اسم گلاس یا پلکسی است. روکش گلاس از نوعی پلاستیک درست می شود که همانند شیشه براق و از شفافیت زیادی برخوردار می باشد. این نوع کابینت ام دی اف به دلیل براق بودن نور را خیلی خوب بازتاب می دهند و این ویژگی باعث روشن و بزرگ دیده شدن آشپزخانه می شود.
 
 
کابینت هایگلاس
 
 
این کابینت ها به دلیل خصوصیات زیادی که دارد، در سراسر دنیا طرفدارن بسیاری را جذب خود کرده است. شما می توانید از برند های مختلف ورق «های گلاس» برای ساخت کابینت ها استفاده کنید. امروزه در ایران هم ورقه «های گلاس»، با کیفیتی مرغوب با هزینه ای مناسب ساخته شده که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بهتر است از جاهای مطمئن و از برند های معتبر خرید کنید. امروزه یکی از پرطرفدارترین کابینت هایی که در آشپزخانه های مدرن ایرانی نصب می شود کابینت های هایگلاس می باشد. این کابینت ها با ظاهری براق و لوکس تاثیر بسیار زیادی نیز در روشنایی آشپزخانه دارند. 
 

کابینت هایگلاس سفید

قبلا هم اشاره کردیم که رنگ سفید در کابینت هایگلاس شدیدا پرطرفدار است. جذابیت این کابینت ها به دلیل حس خوب درخشندگی و پاکیزگی است. البته ممکن است در ابتدا کمی آثار دست شما را آزار دهد، اما با کمی توجه کابینت ها براق و شیک می شوند. رنگ سفید جذاب است و محیط شما را بزرگتر نمایش می دهد.ضمن این که انعکاس تصویر محیط به دلیل براق بودن حس بهتری به شما می دهد. پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید کابینت هایگلاس انتخاب مناسبی است.

مزایای کابینت هایگلاس

  • تاثیر آن در زیبایی و جلوه ی آشپزخانه: این نوع کابینت های جزو کابینت سبک مدرن هستند وجزو اولین اصل تاثیر گذار در زیبایی آشپزخانه می باشند. کابیت هایگلاس به دلیل براق بودن و ویژگی هایی که دارد، جلوه ای بسیار زیبا و شیک را در آشپزخانه شما ایجاد می کند.

  • طول عمر و مقاومت این کابینت ها: از مهم ترین ویژگی های «کابینت هایگلاس» می توان به طول عمر و مقاومت آن در برابر رطوبت های حاصل از پخت و پز اشاره داشت که شما را تا مدت زیادی از تعویض کابینت بی نیاز می کند. سطح بیرونی «کابینت هایگلاس» کاملا ضد آب می باشد که این ویژگی در آشپزخانه بسیار کار آمد و نگرانی شما را کاهش می دهد. به نوعی این ویژگی در هزینه و زمان شما نیز صرفه جویی می کند.
  • تنوع رنگ در کابینت های هایگلاس: ورق «های گلاس» مصرفی برای درست کردن این نوع کابینت ها بسیار متنوع و زیبا نسبت به کابینت های ام دی اف می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون طرح و رنگ مورد نظرتان را سفارش دهید.
  • تاثیر این کابینت ها در روشنایی: به دلیل جنس سطح کابینت «های گلاس»، نور به راحتی بازتاب شده و سبب روشن و دلباز دیده شدن آشپزخانه می شود.
  • وزن کابینت هایگلاس: وزن کابینت های هایگلاس نسبت به کابینت های دیگر کمتر می باشد. این ویژگی حمل و نقل و نصب آن را راحت تر می کند. همچنین در هنگام نصب کابینت ها به دیوار، آسیب و یا فشار کمتری به دیوار وارد می شود.
  • مناسب بودن برای دکوراسیون های مختلف: به دلیل وجود تنوع در این مدل کابینت ها، شما می توانید به راحتی آن ها را با هر وسایل و دکوراسیونی ست و هماهنگ کنید.
  • تمیز شدن لکه ها در کمترین زمان: اگر کابینت آشپزخانه از جنس هایگلاس است، از مایع های سفید کننده و قوی، اسفنج های زبر و سیمی استفاده نکنید. بهتر است دستمال نرمی را انتخاب و سپس آن را با مقداری آب مرطوب کنید و روی لکه های ایجاد شده بکشید تا خیلی سریع از بین بروند. سپس با دستمال نرم دیگری سطح کابینت را که مرطوب شده خشک کنید تا از ایجاد لکه ی آب جلوگیری شود.
  • قابلیت تعمیر: قابلیت تعمیر با همان طرح و جنس یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل کابینت می باشد. در بعضی از کابینت ها این امکان وجود ندارد و با آسیب دیدن کابینت، می تواند خسارت زیادی را برای شما در بر داشته باشد.
  • قیمت کابینت هایگلاس: قیمت این کابینت ها با وجود مزایای بسیاری که دارد بسیار مناسب و به صرفه می باشد.
 
کابینت هایگلاس-2
 

معایب کابینت هایگلاس

  • تاثیر رطوبت بر روی کابینت های هایگلاس: این کابینت ها از کابینت های ام دی اف مقاومت بیشتری در مقابل رطوبت نشان می دهند اما اگر بخشی از روکش این کابینت ها آسیب ببیند، امکان رطوبتی شدن در این کابینت ها وجود دارد.
  • تیزی لبه های این کابینت ها: نه تنها این مدل کابینت ها بلکه اکثر کابینت ها این مشکل را دارند، اما در کابینت های هایگلاس لبه ها کمی تیز تر از سایر کابینت ها می باشد. نکته ی مهمی که در کابینت های هایگلاس وجود دارد این است که به دلیل داشتن روکش گلاس، این کابینت ها قابل سمباده کشی نیستند. شما می توانید برای رفع این مشکل از محافظ های پلاستیکی در قسمت های تیز کابینت استفاده کنید.
  • خش شدن و لک افتادن روی کابینت هایگلاس: کابینت های هایگلاس دارای سطحی صاف صیقلی و درخشان می باشد که این ویژگی باعث می شود کمی زودتر از دیگر انواع کابینت ها خش و یا لک شود. اخیرا جنس هایی با کیفیت بالا ساخته شده که آسیب پذیری کمی دارند و به راحتی خش نمی شوند. همچنین شما می توانید با گرفتن نور بر روی کابینت از سالم بودن سطح آن اطمینان حاصل کنید.
  • نوع ورق این کابینت ها: کابینت های هایگلاس معمولا یک طرفه می باشد، یعنی فقط یک طرف آن روکش گلاس دارد. این موضوع گاهی دردساز می شود که برای حل این مشکل کافی است که ورقه ها را دوبل کنید که ضخامت کار کمی افزایش پیدا می کند. این مسئله زمانی دردساز می شود که کمد و یا کابینت شما از دو طرف قابل مشاهده باشد.

 

نکته: در این مقاله با خصوصیات و معایب کابینت های هایگلاس آشنا شدید. شما می توانید با کمی دقت از بوجود آمدن معایب و آسیب های احتمالی ذکر شده جلوگیری کنید. البته هیچ کدام از این معایب از جذابیت کابینت های گلاس کم نمی کند.
 

مدل ها و نحوه ی قیمت گذاری کابینت های هایگلاس

محبوب ترین رنگ کابینت هایگلاس در سال جدید

همانطور که در قبل به آن اشاره شد، قیمت کابینت های هایگلاس نسبت به سایر کابینت ها با دارا بودن ویژگی های زیاد، مناسب می باشد. البته جنس، برند ورق های گلاس و متریال به کار رفته هم بر روی قیمت این کابینت ها تاثیر دارد که امری کاملا طبیعی می باشد.
در ادامه تصاویری زیبا و جذاب از کابینت های هایگلاس را مشاهده خواهید کرد.
کابینت های هایگلاس مدرن در هر رنگی، جلوه ای منحصر به فرد به منزل شما می آورد. دامنه ی رنگ در این کابینت ها بسیار زیاد است. طوری که شما می توانید هر رنگی را در آشپزخانه ی خود داشته باشید و آن را با سایر لوازم هماهنگ کنید. در این بخش بهترین رنگ های کابینت هایگلاس را برای شما آماده کرده ایم.
 

 

کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ کرم مات
 کابینت هایگلاس-3
 

کابینت هایگلاس رنگ کهربایی روشن

کابینت هایگلاس-3

 

کابینت هایگلاس مدرن رنگ سفید یخچالی

کابینت هایگلاس-3

 

کابینت هایگلاس رنگ زرد ترافیک

کابینت هایگلاس-4
 

کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ هلویی پررنگ

کابینت هایگلاس-6
 


کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ سفید آلومینیومی

کابینت هایگلاس-8
 
 

کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ سبز مغز پسته ای

کابینت هایگلاس-10
 
 
کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ سفید مات

کابینت هایگلاس-11
 
 

کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ قرمز ترافیکی

کابینت هایگلاس-13
 

کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ نقره ای

  کابینت هایگلاس-14
 


کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ مشکی براق

کابینت هایگلاس-14
 


کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ آبی روشن

کابینت هایگلاس-15
 


کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ خاکستری پلاتین

کابینت هایگلاس-17
 


کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ قرمز توت فرنگی

کابینت هایگلاس-19
 


 

مطالب بیشتر

کارکرد درب فشاری در کابینت
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۴۶۱۴ بازدید
کابینت طوسی و سفید ( مات و هایگلاس )
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۶۵۱۴۸ بازدید
کابینت هایگلاس (های گلاس) چیست؟
۳۰ تیر ۱۳۹۹ ۷۹۹۶ بازدید
نحوه ی نصب دستگیره ی کابینت
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۶۷۸۸ بازدید
حضور بی پرت در نمایشگاه TITEX2018
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۳۵۶۱ بازدید
انواع قفل تیتان، قفل کمد و کابینت
۲۸ تیر ۱۳۹۷ ۴۴۷۱ بازدید
خروج

سبک کابینت خود را انتخاب کنید.

سفارش کابینت آشپزخانه (مشاوره رایگان)